E090257
Laatste revisie: 20-11-2012

E090257 - Eurojust jaarverslag 2002 - Conclusies

De aangepaste conclusiesWord-document werden vastgesteld tijdens de JBZ-Raad van 5/6 juni 2003.

In de JBZ/Raad van 5 en 6 juni 2003 stond het eerste jaarverslag van Eurojust geagendeerd. Het verslag geeft inzicht in de activiteiten van Eurojust van het afgelopen jaar, de aard en omvang van de zaken waarin Eurojust heeft bemiddeld en de samenwerkingsverbanden die zijn aangegaan. N.a.v. dit verslag zijn ontwerp raadsconclusies opgesteld. In het bijzonder wordt aandacht gevraagd aan de lidstaten voor het treffen van een adequate voorziening betreffende de toegang tot informatie van nationale diensten; voorts wordt gewezen op het grote belang van goede samenwerking tussen Eurojust en andere relevante instanties zoals Europol en OLAF, en op de kwestie van bevoegdheden van de nationale leden van Eurojust. De regering heeft - samen met andere lidstaten- aangedrongen op concretisering van de tekst op de bovengenoemde punten.

Stand van zaken

Behandelfase Eerste Kamer: behandeling in Eerste Kamer afgerond.

Kerngegevens

commissie Eerste Kamer

beleidsterreinen

Behandeling Eerste Kamer

Geboden informatie gaf geen aanleiding tot het plaatsen van opmerkingen op 27 mei 2003 en 3 juni 2003.

Behandeling Tweede Kamer

Geboden informatie gaf geen aanleiding tot het plaatsen van opmerkingen op 3 juni 2003.

Behandeling Raad

Alle bronnen