De Eerste Kamer der Staten-Generaal heeft door haar samenstelling en bevoegdheden een eigen plaats in het politieke bestel. De taken van de Eerste Kamer liggen op het gebied van de wetgeving en het controleren van de regering. Daarnaast controleert de Eerste Kamer de totstandkoming van Europees beleid en regelgeving.

De griffie ondersteunt de Eerste Kamer bij de uitvoering van deze (grond)wettelijke taken.

De Eerste Kamer biedt een gestructureerde maar dynamische werkomgeving, waarbij geen dag hetzelfde is. De griffie werkt onafhankelijk, integer, dienstverlenend en proactief, waarbij enthousiaste en deskundige collega's flexibel en collegiaal samenwerken.

De Eerste Kamer der Staten-Generaal zoekt een ICT-/Informatieadviseur, een Informatiespecialist nationaal en een Informatiespecialist Europa en een Socialmediaspecialist


Socialmediaspecialist

Functieomschrijving

Het werk van de Eerste Kamer begrijpelijk én toegankelijk maken voor een groot publiek. Dat is jouw doel als socialmediaspecialist in Den Haag. De strategie is uitgewerkt, en nu krijg jij de ruimte om onze kanalen en website verder te ontwikkelen. Zo geef je de Kamer online een gezicht en neem je de samenleving mee in het nut en de noodzaak van onze processen.

Iedere werkweek start met een bespreking met je team van het Bureau Voorzitter/Griffier. Dat is hét moment om nuttige informatie op te halen voor socialmediaposts. Bijzonder is de dinsdag, want dan doe je live verslag van de plenaire vergadering op social media. Tussendoor beantwoord je online vragen van nieuwsgierige Nederlanders, belangenverenigingen en journalisten.

Natuurlijk liggen er ook de rest van de week genoeg uitdagingen voor jou. Buitenlandse bezoeken, schoolklassen die langskomen voor een rondleiding en de aankomende verkiezingen van de Provinciale Staten: het is slechts een greep uit de evenementen waarover jij foto's, video's en teksten creëert en deelt op socialmediakanalen. En steeds vertaal je complexe staatsrechtelijke onderwerpen naar toegankelijke content. Daarnaast geef je met het wekelijkse mediabeeld weer wat er online over de Eerste Kamer is gedeeld, maak je omgevingsanalyses in crisissituaties en stel je begrijpelijke rapportages op van website- en socialmediastatistieken.

In je werk heb je contact met alle lagen van de organisatie. Niet alleen met je communicatiecollega's, maar ook met de Voorzitter, Kamerleden en andere medewerkers van de Griffie. Daarnaast adviseer je over de invulling van de kanalen van de Voorzitter en kunnen Kamerleden bij jou terecht voor advies. Een dag om naar uit te kijken is Prinsjesdag. Dan werk je nauw samen met onder anderen collega's van de Tweede Kamer om onze kanalen te vullen.

Functie-eisen

  • Je hebt een hbo-diploma en minimaal drie jaar relevante werkervaring.
  • Je weet als socialemediaspecialist je weg op kanalen als Twitter, Instagram, LinkedIn en YouTube.
  • Je verdiept je daarnaast in andere en nieuwe kanalen en maakt de afweging of deze bij de Eerste Kamer en de huidige kanalen passen.
  • Je hebt kennis van externe communicatie en contentcreatie.
  • Je kunt snel je weg vinden in tools als Coosto en Photoshop en in contentmanagementsystemen.
  • Je kunt collega's met verschillende functies actief adviseren en hebt daarbij oog voor politiek gevoelige situaties.
  • Je vindt het leuk om 'hands-on' aan het werk te zijn en kunt prioriteiten stellen in de kansen die op je pad komen.
  • Je spreekt en schrijft goed Nederlands en Engels.

Arbeidsvoorwaarden

Salarisniveau

Schaal 10

Minimum salaris

€ 2.957,19 bruto per maand

Maximum salaris

€ 4.707,58 bruto per maand

Het salaris is gebaseerd op een volledige werkweek van 36 uur.

 

Dienstverband

Tijdelijk met uitzicht op vast

Aantal uren per week

36

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast het salaris ontvang je een individueel keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,37% van je brutojaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaalvriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je ov-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.

Eerste Kamer

De Eerste Kamer is onderdeel van de volksvertegenwoordiging, ook wel de senaat genoemd. Neemt de Tweede Kamer een wet aan? Dan moet de Eerste Kamer deze ook nog beoordelen. Er zitten 75 leden in de Eerste Kamer die gekozen zijn door de leden van de Provinciale Staten. De leden van de Provinciale Staten worden weer eens in de vier jaar gekozen door burgers. Verder is de Eerste Kamer onderdeel van de Hoge Colleges van Staat, samen met de Tweede Kamer, Raad van State, Algemene Rekenkamer en de Nationale ombudsman.

Bureau Voorzitter/Griffier, team Communicatie en Protocol

Je gaat aan de slag bij het Bureau Voorzitter/Griffier (BVG) van de directie Organisatie. Binnen de directie werken ongeveer veertig collega's iedere dag samen om het primaire proces in de Kamer optimaal te ondersteunen. Een heel diverse club met een servicegerichte mentaliteit. Van ICT-collega tot bode en van speechschrijver tot postkamermedewerker; iedereen draagt een steentje bij.

Team Communicatie en Protocol

Met ongeveer tien collega's vorm je het team Communicatie en Protocol dat de voorzitter en griffier ondersteunt. Dit groeiende team in beweging bestaat naast jou uit woordvoerders, een speechschrijver/webredacteur en communicatie- en protocoladviseurs. We stemmen veel af over de inhoud van onze content en hebben een fijne werksfeer. Heb je een goed idee? Dan staan we open voor je pitch en denken we graag met je mee. Elke dinsdag houden we een koffieoverleg en zijn we met een deel van het team tot het einde van de plenaire vergadering aanwezig. Dat zorgt voor een hechte samenwerking.

Bijzonderheden

  • De plenaire vergadering van de Eerste Kamer vindt plaats op dinsdag- en incidenteel op maandagavond. Dan ben je tot het einde van de vergadering aanwezig. Hiervoor ontvang je een toelage.
  • Je hebt de mogelijkheid om thuis te werken. Daarover maak je afspraken met je leidinggevende. Ook kun je rekenen op goede thuiswerkvoorzieningen. Op dinsdag werken we wel altijd op kantoor.
  • In de selectieprocedure maken we meestal gebruik van een ontwikkelassessment en referenties. Dit geeft zowel voor ons als voor jou waardevolle inzichten.
  • Heb je vragen over de functie? Neem dan contact op met Tim Fonck, Raadadviseur Griffier, via 06 - 2849 8578.
  • Voor meer informatie over de procedure kun je terecht bij Tonnie van der Harst, Adviseur Bedrijfsvoering/P&O, via 06 - 2116 6912.
  • Solliciteren? Mail je motivatie en cv uiterlijk 16 oktober 2022 naar sollicitaties.eerstekamer@rijksoverheid.nl.

Informatiespecialist nationaal

Functieomschrijving

Een democratie staat of valt met de beschikbaarheid van informatie over wat er in de politiek gebeurt. En daarin heb jij als informatiespecialist een belangrijke rol. Bij de Eerste Kamer in Den Haag zorg je dat alle informatie over de nationale wet- en regelgeving snel en juist op de website belandt. Zodat iedereen die dat wil zich kan informeren. Nu én over vijf, tien of honderd jaar. Want jij schrijft letterlijk politieke geschiedenis.

Gek op politiek? Dan kun je bij ons je hart ophalen. Elke dinsdag volg je de vergadering van de Eerste Kamer. En ook ontwikkelingen in de besluitvorming in de Tweede Kamer en bij ministeries en andere overheden houd je nauwlettend in de gaten. De Eerste Kamer werkt met commissies, en jij wordt aan enkele daarvan gekoppeld. Samen met een griffier, een collega-informatiespecialist en een stafmedewerker vorm je de ambtelijke staf van deze commissies. Je woont vergaderingen bij en groeit al snel uit tot specialist op jouw onderwerpen.

Dit alles met als doel om betrouwbare informatie beschikbaar en toegankelijk te maken voor iedereen die geïnteresseerd is. Dit doe je bijvoorbeeld door wetsvoorstellen en kamerstukdossiers samen te vatten, metadata toe te voegen en teksten voor de website te schrijven, redigeren en publiceren. Verder denk je mee over de inhoudelijke ontwikkeling van de website en beantwoord je vragen van zowel burgers als Kamerleden en collega's bij de Eerste Kamer. Daarvoor zoek je continu naar relevante informatie, ontsluit je bronnen en bouw je aan (digitale) dossiers. Wat je ook doet: overzichten van stemmingen in de Tweede Kamer en motiedossiers opstellen. Op basis van deze informatie kunnen de senatoren in de Eerste Kamer hun werk doen.

Wij kennen twee smaken informatiespecialisten; de informatiespecialist nationaal en de informatiespecialist Europa. Grofweg doen zij hetzelfde werk, maar het perspectief verschilt. De informatiespecialisten nationaal concentreren zich op de informatiestromen vanuit de Tweede Kamer en de ministeries, terwijl de "Europese collega's" zich focussen op alle procedures vanuit de Europese commissie en het Europese parlement.

Kortom: een veelzijdige baan in een unieke omgeving, waarin je met je neus bovenop de politieke actualiteit zit. En waarin je jezelf bovendien volop kunt ontwikkelen. Zo begin je al meteen met een inwerkprogramma, waarin je de Eerste Kamer goed leert kennen.

Functie-eisen

  • Je hebt hbo-niveau en een relevante achtergrond
  • Je bent zeer geïnteresseerd in het Nederlandse wetgevingsproces en in politieke, beleidsmatige, bestuurlijke en maatschappelijke ontwikkelingen en vraagstukken.
  • Je bent sterk in het herkennen en analyseren van belangrijke informatie op verschillende beleidsterreinen en gaat vlot en nauwkeurig te werk bij het zoeken naar relevante gegevens en achtergronden.
  • Je kunt goed overweg met complexe cms'en en geautomatiseerde (zoek)systemen.
  • Je gaat zelfstandig en hands-on aan de slag, kunt goed omgaan met druk en deadlines en wilt je blijven ontwikkelen.
  • Je schrijft goed, maar kunt ook mondeling prima vragen beantwoorden.

Arbeidsvoorwaarden

Salarisniveau

Schaal 10, CAO Rijk

Minimum salaris

€ 2.957,19 bruto per maand

Maximum salaris

€ 4.707,58 bruto per maand

Het genoemde salaris is gebaseerd op een volledige werkweek van 36 uur.

 

Dienstverband

Tijdelijke arbeidsovereenkomst met uitzicht op een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd

Aantal uren per week

36

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast het salaris ontvang je een individueel keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,37% van je bruto jaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaalvriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je ov-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.

Eerste Kamer

De Eerste Kamer is onderdeel van de volksvertegenwoordiging, ook wel de senaat genoemd. Neemt de Tweede Kamer een wet aan? Dan moet de Eerste Kamer deze ook nog beoordelen. Er zitten 75 leden in de Eerste Kamer die gekozen zijn door de leden van de Provinciale Staten. De leden van de Provinciale Staten worden weer eens in de vier jaar gekozen door burgers. Verder is de Eerste Kamer onderdeel van de Hoge Colleges van Staat, samen met de Tweede Kamer, Raad van State, Algemene Rekenkamer en de Nationale ombudsman.

Centraal Informatie Punt

Jij werkt bij het Centraal Informatie Punt, dat onderdeel is van de directie Inhoud van de griffie. Hier vorm je een team met andere informatiespecialisten met expertise in nationale en Europese wetgeving. In principe hebben jullie allemaal je eigen taken en commissies, maar waar nodig zijn jullie elkaars achtervang. Door veel met je collega's te sparren, krijg je een brede indruk van het boeiende werk van de Eerste Kamer en alle politieke ontwikkelingen die daarbij een rol spelen. Het team beweegt mee met de actualiteit - denk aan de spoedwetgeving tijdens corona - en jaarlijkse piekmomenten, bijvoorbeeld vlak voor het kerst- en zomerreces.

Bijzonderheden

  • Je hebt de mogelijkheid om thuis te werken. Daarover maak je afspraken met je leidinggevende. Ook kun je rekenen op goede thuiswerkvoorzieningen. Op dinsdag werken we wel altijd op kantoor.
  • In de selectieprocedure maken we meestal gebruik van een assessment en referenties. Dit geeft zowel voor ons als voor jou waardevolle inzichten.
  • Heb je vragen over de functie of de procedure? Neem dan contact op met Luuk van Luijk, directeur Inhoud/Eerste plaatsvervangend griffier, via 06 - 52 45 02 82.
  • Solliciteren? Mail je motivatie en cv uiterlijk vrijdag 30 september 2022 naarsollicitaties.eerstekamer@rijksoverheid.nl

Informatiespecialist Europa

Functieomschrijving

Als er iemand op de hoogte is van wat er allemaal speelt in Europa, dan ben jij het wel als informatiespecialist bij de Eerste Kamer. Jij maakt informatie over Europese voorstellen begrijpelijk en toegankelijk in dossiers, via nieuwsbrieven en op onze website. Voor de Kamerleden die deze voorstellen behandelen, maar ook zeker voor iedereen in Nederland die zich wil verdiepen in de internationale politiek.

Samen met de plaatsvervangend griffier, de informatiespecialist van de nationale wet- en regelgeving en de stafmedewerker, vorm je de ambtelijke staf van een aantal Eerste Kamercommissies. Jouw werk heeft impact, want dankzij jou hebben de commissieleden toegang tot overzichtelijke dossiers met relevante informatie rondom een voorstel. Daarvoor volg je de ontwikkelingen in de Europese besluitvorming en regelgeving op de voet.

Daarnaast coördineer je de maandelijkse nieuwsbrief EUpdate, beheer je de website van EuropaPoort – dé plek waar informatie over alle dossiers samenkomt – en ga je aan de slag als correspondent bij het Europese IPEX-netwerk. Op het IPEX-platform krijgen parlementariërs inzicht in standpunten van de verschillende EU-landen over voorstellen, en kunnen ze documenten en dossiers raadplegen. Jij deelt op jouw beurt de beslissingen op voorstellen van commissies op dit platform, en neemt andersom gegevens van het platform mee in je dossiers.

De uitgelezen kans dus, om een internationaal netwerk op te bouwen met onder anderen collega-correspondenten én je onder te dompelen in een breed scala aan onderwerpen; van het digitale coronacertificaat tot migratie. En hoe mooi is het om je met makkelijk bereikbare informatie over deze thema’s in te zetten voor onze democratie?

Functie-eisen

  • Je hebt een hbo-diploma en minimaal drie jaar relevante werkervaring.
  • Je hebt ervaring met geautomatiseerde (zoek)systemen.
  • Je hebt kennis van het Nederlandse en Europese wetgevingsproces en van ordenings- en ontsluitingsmethoden en -technieken.
  • Je bent up-to-date met beleidsinhoudelijke, politieke, bestuurlijke en maatschappelijke ontwikkelingen.
  • Je hebt inzicht in de organisatie, werkwijze en processen binnen de Staten-Generaal.
  • Je kunt een netwerk opbouwen en onderhouden.
  • Je spreekt en schrijft goed Nederlands en Engels.

Arbeidsvoorwaarden

Salarisniveau

Schaal 10, CAO Rijk

Minimum salaris

€ 2.957,19 bruto per maand

Maximum salaris

€ 4.707,58 bruto per maand

Het salaris is gebaseerd op een volledige werkweek van 36 uur.

 

Dienstverband

Tijdelijk met uitzicht op vast

Aantal uren per week

36

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast het salaris ontvang je een individueel keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,37% van je brutojaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaalvriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je ov-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.

Eerste Kamer

De Eerste Kamer is onderdeel van de volksvertegenwoordiging, ook wel de senaat genoemd. Neemt de Tweede Kamer een wet aan? Dan moet de Eerste Kamer deze ook nog beoordelen. Er zitten 75 leden in de Eerste Kamer die gekozen zijn door de leden van de Provinciale Staten. De leden van de Provinciale Staten worden weer eens in de vier jaar gekozen door burgers. Verder is de Eerste Kamer onderdeel van de Hoge Colleges van Staat, samen met de Tweede Kamer, Raad van State, Algemene Rekenkamer en de Nationale ombudsman.

Centraal Informatie Punt

Jij werkt bij het Centraal Informatie Punt, dat onderdeel is van de directie Inhoud van de griffie. Hier vorm je een team met andere informatiespecialisten met expertise in nationale en Europese wetgeving. In principe hebben jullie allemaal je eigen taken en commissies, maar waar nodig zijn jullie elkaars achtervang. Door veel met je collega’s te sparren, krijg je een brede indruk van het boeiende werk van de Eerste Kamer en alle politieke ontwikkelingen die daarbij een rol spelen. Het team beweegt mee met de actualiteit – denk aan de spoedwetgeving tijdens de coronacrisis – en jaarlijkse piekmomenten, bijvoorbeeld vlak voor het kerst- en zomerreces. Benieuwd hoe je toekomstige collega’s dat ervaren? Lees het verhaal van Linda.

Bijzonderheden

  • Je hebt de mogelijkheid om thuis te werken. Daarover maak je afspraken met je leidinggevende. Ook kun je rekenen op goede thuiswerkvoorzieningen. Op dinsdag werken we wel altijd op kantoor.
  • In de selectieprocedure maken we meestal gebruik van een assessment en referenties. Dit geeft zowel voor ons als voor jou waardevolle inzichten.
  • Heb je vragen over de functie of de sollicitatieprocedure? Neem dan contact op met Luuk van Luijk, directeur Inhoud/Eerste plaatsvervangend griffier, via 06 – 52 45 02 82.
  • Solliciteren? Mail je motivatie en cv uiterlijk 30 september 2022 naar sollicitaties.eerstekamer@rijksoverheid.nl.

ICT-/Informatieadviseur

Functieomschrijving

De Eerste Kamer der Staten-Generaal heeft een rijke historie én is een moderne organisatie. We vergaderen al zeker tien jaar papierloos, werken als een van de eerste overheden volledig in de cloud en maken in onze vergaderingen gebruik van audiovisuele middelen voor onder meer livestreams en video on demand. In deze dynamische omgeving zorg jij als informatieadviseur samen met je ICT-collega's voor optimale digitale ondersteuning voor de 75 Kamerleden en zo'n 80 griffiemedewerkers.

Je brengt hun behoeften en wensen in kaart en vertaalt die naar de inrichting of aanpassing van de informatie- en audiovisuele systemen en applicaties. Zo ga je bijvoorbeeld met de leverancier in gesprek om de inrichting van het cms achter eerstekamer.nl te optimaliseren. In overleg met de portfoliomanager bepaal je de prioriteiten. Daarbinnen krijg je veel vrijheid om te bepalen met welke vraagstukken je aan de slag gaat. Je bent zelf continu scherp op verbetermogelijkheden. Proactief draag je daarvoor innovatieve oplossingen aan.

De focus van jouw werkzaamheden ligt op ICT-vraagstukken, voorbeelden hiervan zijn nadere uitwerking van het strategisch informatiebeleid of het aansturen van projecten. Daarnaast ben je inzetbaar voor audiovisuele middelen en de website van de Eerste Kamer. Het leeuwendeel van je werk bestaat uit tactische advisering. Maar af en toe steek je ook op operationeel niveau je handen uit de mouwen. Als achtervang van de functioneel beheerder in je team los je dan incidenten op. Het mooie is dat je zo nog meer inzicht krijgt in hoe systemen en applicaties in de praktijk werken.

De dinsdag, daar draait het uiteindelijk om. Dan vergaderen de leden van de Eerste Kamer. Dankzij jou en je collega's werkt de livestream dan vlekkeloos en kan iedereen veilig de benodigde stukken openen. Die vergaderdag is het ijkmoment voor je werk. Verloopt die dag helemaal soepel en zijn de Kamerleden en medewerkers blij met de werking van de systemen en applicaties? Dan ben jij ook tevreden.

Functie-eisen

  • Je hebt een hbo-diploma.
  • Je hebt minimaal drie jaar relevante werkervaring en vindt het interessant om dicht op het politieke vuur te werken.
  • Je hebt kennis van ICT en informatievoorziening en bij voorkeur van audiovisuele middelen.
  • Je hebt ervaring met projectmatig werken
  • Je kunt je inleven in de gebruikers en hen adviseren over vraagstukken op het gebied van ICT, informatievoorziening en audiovisuele middelen.
  • Je kunt processen vertalen naar techniek en verbeter- en projectplannen opstellen en presenteren.
  • Je staat als adviseur stevig in je schoenen en kunt mensen overtuigen van jouw ideeën en oplossingen.
  • Je bouwt makkelijk een netwerk op en zet je graag in voor een goede samenwerking met collega's en leveranciers.

Arbeidsvoorwaarden

Salarisniveau

Schaal 11, CAO Rijk

Minimum salaris

€ 3.503,53 bruto per maand

Maximum salaris

€ 5.343,27 bruto per maand

Het genoemde salaris is gebaseerd op een volledige werkweek van 36 uur.

 

Dienstverband

Tijdelijke arbeidsovereenkomst met uitzicht op een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd

Aantal uren per week

36

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast het salaris ontvang je een individueel keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,37% van je bruto jaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaalvriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je ov-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.

Eerste Kamer

De Eerste Kamer is onderdeel van de volksvertegenwoordiging, ook wel de senaat genoemd. Neemt de Tweede Kamer een wet aan? Dan moet de Eerste Kamer deze ook nog beoordelen. Er zitten 75 leden in de Eerste Kamer die gekozen zijn door de leden van de provinciale staten. De leden van de provinciale worden weer eens in de vier jaar gekozen door burgers. Verder is de Eerste Kamer onderdeel van de Hoge Colleges van Staat, samen met de Tweede Kamer, Raad van State, Algemene Rekenkamer en de Nationale Ombudsman.

Team ICT

Het team ICT van de Eerste Kamer ondersteunt zo'n 80 medewerkers van de griffie en de 75 Eerste Kamerleden. Met jou erbij zijn we met z'n vieren. Daarom verdelen we het werk goed en besteden we veel werk uit aan leveranciers. Binnen het team zijn de twee functioneel beheerders het eerste aanspreekpunt voor iedereen met ICT-problemen. Jij inventariseert als informatieadviseur behoeftes van gebruikers en verbindt die met de technische mogelijkheden. Hierbij werk je samen met de functioneel beheerders. En met de senior informatieadviseur met wie je je werkzaamheden afstemt en zo nodig de achtervang van bent.

De sfeer in het team is informeel. Alleen op dinsdag gaan we formeel gekleed, want dan vergadert de Eerste Kamer. Verder kun je makkelijk binnenlopen bij bijvoorbeeld de directeur Organisatie - waar jouw team onder valt - of zelfs de griffier.

Bijzonderheden

  • Je hebt de mogelijkheid om thuis te werken. Daarover maak je afspraken met je leidinggevende. Ook kun je rekenen op goede thuiswerkvoorzieningen.
  • In de selectieprocedure maken we meestal gebruik van een assessment en referenties. Dit geeft zowel voor ons als voor jou waardevolle inzichten.
  • Heb je vragen over de functie? Neem dan contact op met Kim Kasten, Senior informatieadviseur/ICT Coördinator via 06 11750376 of kim.kasten@eerstekamer.nl. Vragen over de procedure kun je stellen aan Tonnie van der Harst, Adviseur bedrijfsvoering/P&O via 06-21166912.
  • Solliciteren? Mail je motivatie en cv uiterlijk vrijdag 30 september 2022 naar sollicitaties.eerstekamer@rijksoverheid.nl