Werken bij de Eerste Kamer



De Eerste Kamer der Staten-Generaal heeft door haar samenstelling en bevoegdheden een eigen plaats in het politieke bestel. De taken van de Eerste Kamer liggen op het gebied van de wetgeving en het controleren van de regering. Daarnaast controleert de Eerste Kamer de totstandkoming van Europees beleid en regelgeving.

De griffie ondersteunt de Eerste Kamer bij de uitvoering van deze (grond)wettelijke taken.

De Eerste Kamer biedt een gestructureerde maar dynamische werkomgeving, waarbij geen dag hetzelfde is. De griffie werkt onafhankelijk, integer, dienstverlenend en proactief, waarbij enthousiaste en deskundige collega's flexibel en collegiaal samenwerken.

De Eerste Kamer der Staten-Generaal zoekt een

Kamerbeambte voor 36 uur per week

Je komt te werken bij de directie Organisatie. De directie Organisatie omvat alle taken op het gebied van bedrijfsvoering, communicatie en protocol van de Eerste Kamer. Dit betreft de taakvelden van het secretariaat van de Voorzitter en Griffier en de raadadviseur van de Griffier, alle (buitenlandse) protocollaire aangelegenheden en communicatie, veiligheid en huisvesting, de financieel-economische aangelegenheden inclusief inkoop, personeel en organisatie, informatievoorziening en ICT, postregistratie en archivering, de receptietaken, de huishoudelijke dienst, facilitaire zaken, de bodedienst, de chauffeurstaak en adviserende en ondersteunende werkzaamheden bedrijfsvoering breed.

Functieomschrijving

Als kamerbeambte verricht je bodewerkzaamheden voor fractievergaderingen, plenaire en andere vergaderingen, verricht je werkzaamheden voor de Voorzitter en Griffier en verricht je facilitaire werkzaamheden.

Kerntaken:

  • Verzorgen van de facilitaire voorbereiding van de vergaderingen, zoals het testen van de audiovisuele en geluidsinstallatie-apparatuur, het verzorgen van de consumpties voor de Kamerleden en de ruimte weer op orde brengen na afloop van de vergadering.
  • Ontvangen en begeleiden van bezoekers voor de (plenaire) vergadering, de Voorzitter of de Griffier.
  • Verrichten van ondersteunende werkzaamheden tijdens vergaderingen, zoals het maken van kopieën, opzoeken van (Kamer)stukken en het bezorgen van briefjes vanuit de publieke tribune bij de minister/staatssecretaris.
  • Verrichten van facilitaire ondersteuning, zoals het ophalen van de post bij de Tweede Kamer, het bezorgen van brieven en aangenomen wetsvoorstellen bij het Kabinet van de Koning en vergaderruimten inrichten voor grote evenementen.

Als kamerbeambte heb je contact met Kamerleden over diverse verzoeken en met de Voorzitter en de Griffier over kopieën voor moties en om informatie uit te wisselen. Daarnaast houd je contact met de Tweede Kamer over de postuitwisseling.

Functie-eisen

Je bent een gedreven en energieke medewerker met een flexibele instelling. Hoe hoog de druk ook wordt, je stelt jouw prioriteiten scherp, werkt zorgvuldig en houdt klantgerichtheid voor ogen. Daarnaast ben je resultaatgericht en kun je goed samenwerken.

Wat neem je mee?

  • Afgeronde relevante opleiding in het voortgezet onderwijs
  • Minimaal 3 jaar relevante werkervaring, bij voorkeur bij de Rijksoverheid
  • Kennis van de Nederlandse en Engelse taal
  • Uitstekende gastvrije sociale vaardigheden
  • Kennis van de toepassingsmogelijkheden van te bedienen apparatuur
  • Een certificaat BHV-ploegleider of de bereidheid om de opleiding te volgen is een pré
  • Inzicht in de organisatie, werkwijze en processen binnen de Staten-Generaal

Aangezien de plenaire vergadering van de Eerste Kamer plaatsvindt op dinsdag-, en incidenteel op maandagavond, dien je bereid te zijn om in de avonduren te werken. Hiervoor ontvang je een vergadergebonden toelage.

Arbeidsvoorwaarden

Het salaris wordt vastgesteld op basis van opleiding en ervaring en bedraagt maximaal € 2.675,70 bruto per maand (schaal 4, CAO Rijk) op basis van een 36-urige werkweek.

Naast het salaris ontvang je een Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,37% van je bruto jaarsalaris) en tijd.

Het betreft een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.

Informatie

Voor informatie over de vacature kun je contact opnemen met Kim Nagtzaam, directeur Organisatie, tel. 06-28403583. Voor informatie over de selectieprocedure kun je contact opnemen met Tonnie van der Harst, adviseur bedrijfsvoering, tel. 06-21166912.

Jouw motivatiebrief en CV kun je tot en met 28 november 2021 mailen aan sollicitaties.eerstekamer@rijksoverheid.nl.